LARP

Napsal Michal Logodi - Darkcrown (») 21. 1. 2008 v kategorii středověk a hry na něj, přečteno: 1414×

Pravidla pro boj a systém životů

Pravidla boje Eodixu vycházejí ze standardních pravidel FAS 2.0 (říjen 2004).

Povolené rozměry zbraní (počítá se nejdelší naměřitelný rozměr – u seker úhlopříčka atd.):
· dýka 40 cm
· tesák 60 cm (eventuelně sekerka či palice stejné délky)
· jednoruční meč, sekera či palice 90 cm
· jedenapůlruční meč 100 cm (při doseku lze držet jen jednou rukou)
· obouruční meč, sekera či palice 110 cm
· štít 60 cm × 50 cm nebo kruh o průměru 55 cm
· řemdih 75 cm celkem; 40 cm rukojeť, jen jedna koule cca. 10 cm v průměru
· hůl přibližně výšky postavy (pouze obranná)
· luk s omezeným tahem (cca do 12 kg), šípy s bezpečnými bambulemi
· zbraně 20 – 30 cm (jen určitá povolání, lze nosit u sebe nejvýše 2)
Povolené kombinace: jednoruční zbraň a štít, 2 tesáky, 2 dýky, dýka a tesák, jednoruční meč a dýka

Bezpečnost zbraní
Zbraně musejí být vyrobeny ze dřeva, ne z bambusu. Žádná část výzbroje nesmí mít ostrou hranu (pozor zvláště na bokeny a hokejky, u štítů lze hrany zabezpečit např. olemováním naříznutou hadicí), špičku či uvolněnou součást. Nesmí se bojovat zlomenou zbraní. Kov lze použít jen na spojování a doplňky. Všechny zbraně je třeba nechat schválit organizátory, ti je mohou zkoušet na majitelích, případně zakázat jejich použití. Nejste-li si jisti, zda vám zbraň projde, vezměte si materiál na úpravu (kobercovka, karimatka…) nebo nějakou náhradní.
Ostří seker a palic musí být měkké (ideálně karimatka, mirelon nebo molitan) a při dopadu se ohnout. Toporo musí být v horní třetině vyměkčeno aspoň jednou vrstvou karimatky. 2.3.1 Postup tvorby postavy
Následující postup se skládá z několika bodů seřazených sestupně tak, jak by měly být při tvorbě postavy prováděny.
· Jakou postavu chci hrát? Bude to kupec, lapka, žoldák, rytíř či alchymista? Toto rozhodnutí ovlivní celý postup tvorby a je jeho základním kamenem.
· Jaký je charakter postavy? Je postava vzteklá, zvědavá, chytrá nebo hloupá? Je pobožná? Je štedrá nebo lakomá? Udělá i špinavou práci pokud za to dostane dobře zaplaceno? Zradí své přátele nebo je věrná až za hrob? Takovéto a další otázky je důležité si zodpovědět a na jejich základě popsat charakter postavy který je pak před hrou předán organizátorům.
· O co se postava zajímá a jaké jsou její cíle? Chce se stát nejlepším šermířem v kraji? Najít si teplé místečko písaře a věnovat se studiu starých svitků? Usiluje o šlechtický titul? Touží nalézt poklad a zbohatnout? Pátrá po starých tajemstvích?
· Co postava umí a neumí, co vlastní a jaký je její společenské postavení? Dovednosti které vaše postavy mohou ovládat naleznete v další sekci. Postava může umět překládat z cizích jazyků, dovedně střílet z luku, míchat mocné elixíry nebo obratně zcházet s mečem. Zkrátka se jedná o výčet dovedností dotvářejících její charakter a určujích její “povolání
· V čem je postava neschopná a čeho se bojí? Jsou to vlastnosti které se projevují převážně roleplayingem. Vaše postava může mít problé s orientací nebo se bát výšek. Někdo může omdlívat při pohledu na mrtvolu nebo třeba nikdy nepřijmout jídlo od cizího člověka. Zkrátka se jedná o koření charakteru postavy a věřte že i nějaká “neschopnost“ přináší do hry mnoho zábavy.
· Jaká je historie postavy? Kde se postava naučila to co umí? A proč? Historie odůvodňuje vše co bylo napsáno výše. Postava může mít strach z výšek protože kdysi odněkud spadla. Nebo se věnuje alchymii protože má strach ze své vlastní smrti a che nalézt elixír věčného života, atd.. Možnosti jsou opět téměř nevyčerpatelné a vše je jen na vaší fantasii.
· Jak postava vypadá? Zde přichází na řadu řeč o kostýmu a případném líčení. Jestliže je postava chudá, má třeba jen roztrhané hadry, jedná-li se o kupce, její šat bude honosný apod.. Léčitel bude mít u sebe vak s obvazy, zloděj může pod košilí ukrývat svazek paklíčů a žoldák bude mít přes rameno sudlici. Kostýmu postavy je nutné věnovat značnou pozornost, jednak kostým tvoří značnou část jejího herního ztvárnění a zadruhé platí při hře kostýmová povinnost. Nebudou tolerovány tepláky, trička, tenisky a podobně. Pokud máte s tvorbou kostýmu nesnáze, kontaktujte organizátory hry. Kostýmy nemusí být striktně historicky věrné, ale měly by být aspoň inspirovány ošacením nošeným od ranného po vrcholný středověk.
2.3.2. Seznam dovedností
Dovednosti v Echtre slouží pouze za určitý rámec možností postavy. Seznam který dále naleznete není dozajista vyčerpávající a máte-li zájem o nějakou speciální dovednost kontaktujte organizátory. Dovednosti jsou zároveň určujícím faktorem vybavení postavy. Pokud vaše postava neovládá čtení a psaní, těžko bude vlastnit psací potřeby a zároveň postava s dovedností boje zblízka na třetí úrovni může začínat s libovolnou zbraní a plátovou zbrojí. Opět se jedná pouze o určité vodítko a dobře napsaná historie může ledacos změnit.
Každá dovednost je rozdělena do tří stupňů jejího ovládání. Na počátku ovládá postava všechny dovednosti na stupni 0.(nula - to jsou dovednosti které nebyly nikdy trénovány a jejich úroveň odpovídá tomu co obvykle umí každý) a hráč si z nich zvolí několik, které budou pro jeho postavu prioritou. Hráč má k dispozici čtyři body. Koupě dovednosti na stupni I. stojí jeden bod, na stupni II. dva body. Stupně se kupují rovnou a není třeba nejdříve platit stupeň předcházející. Postavy tak mohou mít čtyři dovednosti na stupni I. Nebo třeba jen dvě dovednosti na stupni II. atd.. Pokud je u stupně 0. uvedeno v tabulce “NIC“, znamená to, že dovednost na tomto stupni není možné využívat a postava ji ani pravděpodobně nezná(např. žoldák steží kdy něco slyšel o zázračném lektvaru zdraví a pod.). Při volbě dovedností můžete místo dovednosti zvolit také možnost vyššího původu nebo bonusových peněz do začátku. Obě tyto volby jsou však plně ekvivalentní ostatním dovednostem a započítávají se jako by se jednalo o dovednost.
Dovednosti Stupeň zvládnutí dovednosti
0 I II
Boj z blízka Postava ovládá a může vlastnit dýku, nůž nebo jinou malou zbraň. Zbroj nepřipadá v ůvahu. Postava ovládá a může vlastnit prostou zbraň jako je sekera, palcát, kopí, sudlice, halapartna, tesák a pod. Zbroj, vycpávaná, kožená nebo kroužková plus přilbu a libovolný štít. Postava ovládá a může vlastnit jakoukoli zbraň nebo zbroj.
Střelba NIC Postava může vlastnit lovecký luk nebo loveckou kuši. Tyto zbraně jsou primárně určeny k lovu a neprostřelí jakoukoli kovovou zbroj. Postava ovládá a může vlastnit válečný luk nebo kuši.
Léčitel Základní první pomoc. Postava je schopná ošetřit jen lehké sečné rány. Postava je schopná ošetřit hluboké sečné rány, zlomeniny a běžné nemoci. Postava dokáže určit přibližně dobu smrti(+/-15 min.). V případě že není příčina smrti viditelná(sekera v hlavě), nedokáže určit příčinu. Postava dokáže ošetřovat všechny druhy poranění a většinou si poradí se všemi druhy nemocí. Postava dokáže určit dobu smrti a její příčinu i pokud se jedná o např. o jed.
Čtení/psaní/počítání Postava umí pomalu počítat s pomocí prstů. Přečte jen několik nejznámějších slov (krčma...). Postav zvládá běžné počty a dokáže obstojně číst i psát. Postava umí číst i psá v latině.
Alchymie* NIC Postava zvládá výrobu základních předmětů a lektvarů. Vlatní také nezbytné náčiní a ingredience. Postava zvládá výrobu složitých předmětů a lektvarů. Vlatní také nezbytné náčiní a ingredience.
Vrhací zbraně NIC Postava ovládá a může vlastnit malé vrhací zbraně jako jsou nože. Tyto zbraně neprorazí jakoukoli kovovou zbroj. Postava ovládá a může vlastnit vrhací zbraně jako jsou sekery a oštěpy.
Zlodějina NIC Otevření zámku nebo odstranění pasti trvá 5minut za úroveň. Postava je schopna odhalit jednodušší pasti. Otevření zámku nebo odstranění pasti trvá 2 minuty za úroveň. Postava je schopna odhalit téměř jakoukoli past.
Padělání NIC Postava dokáže padělat listiny a pečetidla méně známých a málo významných šlechticů. Zároveň také vlastní potřebné vybavení. Postava dokáže padělat listiny a pečetidla známých a významných šlechticů. Zároveň také vlastní potřebné vybavení.
Peníze (v groších) 10 20 30
Původ Svobodný Měšťan Rytíř bez údělu
Šestý smysl* NIC Postava dokáže vytušit nebezpečí. Postava dokáže vytušit nebezpečí a přibližně určit o jaký typ hrozby se jedná.
*Tyto dovednosti mají neveřejná pravidla a jsou poskytována jen hráčům jejichž postavy je ovládají.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel tři a čtyři